شیوا شعبانی؛ علی بدیع زاده؛ حمیدرضا سعیدنیا؛ کامبیز حیدرزاده هنزائی
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل برند سازی کارآفرینانه با رویکرد اخلاق اجتماعی در شرکتهای آموزشی دانش بنیان انجامشد.روش: با توجه به هدف پژوهش، پژوهش حاضر با استفاده از روش دلفی فازی و در سه مرحله انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را خبرگان صنعت بازاریابی و برند سازی تشکیل دادند. در این پژوهش از روش نمونهگیری هدفمند استفادهشده و ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل برند سازی کارآفرینانه با رویکرد اخلاق اجتماعی در شرکتهای آموزشی دانش بنیان انجامشد.روش: با توجه به هدف پژوهش، پژوهش حاضر با استفاده از روش دلفی فازی و در سه مرحله انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را خبرگان صنعت بازاریابی و برند سازی تشکیل دادند. در این پژوهش از روش نمونهگیری هدفمند استفادهشده و 20 نفر از خبرگان صنعت بازاریابی و برند سازی بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانهای (کتابها و مقالههای مرتبط) و پرسشنامه برای سنجش و اندازهگیری متغیرهای این پژوهش استفادهشد.یافته ها: نتایج پژوهش حاصل از پاسخهای 20 نفر از خبرگان بازاریابی و برند سازی این صنعت، نشان داد که اخلاق از مؤلفههای تأثیرگذار دربرند سازی کارآفرینانه در شرکتهای آموزشی دانشبنیان میباشد و شامل پروفایل مدیریت استراتژیک، پیشنیازهای فنی- اجرایی، پیشنیازهای کارآفرینانه سازمان، پیشنیازهای ذینفعان، محتوای ارزش برند، القائات برند، جنبههای فنی برند، مشارکت برند، ماهیت ذهنی برند، مدیریت برند، راهبردهای رقابتی، راهبردهای مدیریت اجرایی، رعایت اخلاق حرفهای، راهبردهای تبلیغات و پیشبرد فروش، زمینه حکمرانی عمومی، زمینه حکمرانی شرکتی، زمینه اجتماعی، زمینه فناورانه، زمینه اقتصادی، زمینه طبیعی، زمینه اخلاقی، پیامدهای مالی، پیامدهای رقابتی، پیامدهای مشتری، پیامدهای عملیاتی میباشد.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش اخلاق اجتماعی و رعایت آن دربرند سازی کارآفرینانه شرکتهای آموزشی دانشبنیان تأثیرگذار است و به رشد کسب وکار، ایجاد اطمینان در مشتری، توسعه مشتریان وفادار، خلق تصویر ذهنی ارزشمند و اخلاقی از برند، حفظ مسائل زیستمحیطی و توسعه پایدار کمک مینماید.